این هشدار از سر دلسوزی است یا ماجرا نیمه پنهانی دارد؟
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
رمز کارت بانکی‌تان را تغییر دهید؛
در حالی که شایعات نسبت به هک سیستم شتاب و درز کردن رمز بانکی چند کارت بانکی به گوش می‌رسد، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای برای مقابله با خطرات احتمالی، به مشتریان هشدار داده که رمز کارتشان را تغییر دهند؛ بدون اینکه این شایعه را تکذیب کند و یا وعده پیگیری ماجرا را بدهد!

«رمز کارت‌های بانکیتان را تغییر دهید»؛ مختصر و مفید! این خلاصه اطلاعیه امروز بانک مرکزی خطاب به کاربران بی‌شمار عابر بانکهای رنگارنگ کشور است که هدف از آن «صرفاً به منظور ارتقای سطح ایمنی» ذکر شده است؛ با این توضیح که برخی شایعات در فضای مجازی بروز کرده و مایه این اطلاعیه را بدست داده اما این سطور هرگونه تکذیبی بر این امر را مشمول نمی‌شود!



به گزارش «تابناک»، روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای که روی سایت این بانک منتشر شده، اعلام کرد: «به اطلاع می‌رساند در پی بروز برخی شایعات در فضای مجازی و به منظور ارتقای سطح ایمنی، ایجاد محدودیت در دسترسی غیرمجاز در شبکه کارتی کشور و حفاظت مشتریان در مقابل مخاطرات احتمالی ناشی از آن، به بانکهای کشور ابلاغ شده ضمن اعلام مراتب به دارندگان کارتهایی که طی چند ماه گذشته رمزخود را تغییر نداده‌اند، با مراجعه به خودپرداز‌ها یا شعب بانک مربوطه نسبت به تغییر رمز کارت اقدام نمایند.



ضمن پوزش از برخی مشتریان بانک‌ها که ناچار به تغییر اجباری رمز خود هستند، لازم به ذکر می‌داند اتخاذ این تمهیدات صرفاً به منظور ارتقای سطح ایمنی کارت‌ها صورت پذیرفته و درادامه توصیه‌های قبلی این بانک و بانک‌های کشور مبنی بر رعایت نکات ایمنی در خصوص نگهداری و کاربری کارت‌ها به مشتریان اکیداً توصیه می‌شود: حداقل هر سه ماه یک بار نسبت به تغییر رمز اول و دوم (اینترنتی) کارت خود اقدام نموده و از قراردادن رمزهای کارت در اختیار اشخاص دیگر تحت هر عنوان جداً اجتناب فرمایند.»




به نظر شما اگر این اطلاعیه صرفا جنبه ارشادی دارد، چرا «مهم» تلقی شده است؟

این در حالی است که واکنش یکی - دو بانکهای خصوصی به این شایعات تا حد ارسال پیامک تغییر رمز کارت بانکی مشتریان پیش رفته و دسترسی برخی از دارندگان عابربانک‌ها به حسابشان نیز مسدود شده است و موج منفی قابل توجهی به برخی کاربران بانکی سرایت کرده است.

علاوه بر این، شایعات تایید نشده‌ای (و البته تکذیب نشده!) در دنیای مجازی و سایت‌های اجتماعی به راه افتاده است، مبنی بر اینکه رمز برخی از کارتهای بانکی از طریق سیستم شتاب درز کرده و حسابهای بانکی کاربران در حال تهدید است.



واکنش بانک مرکزی و بانکهای زیر مجموعه‌اش از این رو جای تامل دارد که نه تنها این شایعه را تکذیب نکرده‌اند، بلکه با مطرح کردن «حفاظت مشتریان در مقابل مخاطرات احتمالی» و حتی انتشار اطلاعیه و پیامک، به نوعی در تایید این سخنان حرکت کرده‌اند تا به نوعی این ترس را دل مشتریان پر تعداد شبکه بانکی کشور بگنجانند که هر لحظه ممکن است که دچار دستبرد اینترنتی بشوند و اگر خدای ناکرده این اتفاق برایشان رخ بدهد، مسئولیتی متوجه مسئولان نیست چون قبلا هشدار داده بودند!



بدین ترتیب، با موجی از ابهامات کاربران عابربانکهای مختلف مواجه هستیم که نه باور چندانی به شایعات دارند و نه نیت تهیه کنندگان این اطلاعیه را در می‌یابند؛ اینجاست که بایستی از مدیران بانک مرکزی پرسید که این هشدار از سر دلسوزی منتشر شده است یا ماجرا نیمه پنهانی دارد و پای فرافکنی و عدم امنیت و این گونه اخبار ناگوار در میان است؟



آیا بهتر نیست یا واکنش نشان ندهید و یا اگر خطر در کمین است، شفاف‌تر سخن بگویید تا هم مشتریان تکلیفشان را بدانند و هم متخلفان نگران شوند؟!



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها